گیاه آپارتمانی کاج مطبق که برای بیماران سرطانی مفید است

عصاره پوست گیاه آپارتمانی کاج مطبق در ابتدا توسط مردم بومی آمریکای شمالی و کانادا به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی و همچنین یک گیاه دارویی استفاده می شد.

در سال 1535، کاوشگر فرانسوی ژاک کارتیه، که کانادا را قلمرو فرانسه اعلام کرد، طبق گزارشات، در طول سفر خود از عصاره پوست درخت کاج به عنوان درمانی برای اسکوربوت استفاده کرد، مشکلی که ناشی از مصرف ناکافی ویتامین C است.

اولین بار در سال 1987 به عنوان یک مکمل غذایی در ایالات متحده معرفی شد. امروزه، متخصصان مراقبت های بهداشتی یکپارچه نیز به مزایای سلامتی و آنتی اکسیدانی فراوان عصاره پوست درخت کاج پی برده اند.

فرمولاسیون های مختلفی در بازار وجود دارد و می توان آن را به صورت کپسول مصرف کرد، به عنوان اسانس استفاده کرد و یا در لوسیون مخلوط کرد و به صورت موضعی استفاده کرد.

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از بافت ها و اندام ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

یک مطالعه در Ophthalmic Research نشان داد که قدرت آنتی اکسیدانی عصاره پوست درخت کاج دریایی فرانسوی یا Picnogenol®، قوی تر از ویتامین C، ویتامین E، آلفا لیپوئیک اسید و کوآنزیم Q10 است.

آنتی اکسیدان های موجود در عصاره پوست درخت کاج حاوی بیوفلاونوئیدها، کاتچین ها، اپی کاتچین ها، پروسیانیدین ها و اسیدهای فنولیک هستند – برخی از این آنتی اکسیدان ها فقط در عصاره پوست درخت کاج هستند، برخی دیگر در انواع میوه ها مانند آووکادو، توت فرنگی، موز و انگور یافت می شوند.