زیره سبز در سال ۱۴۰۱ باعث خسوف و کسوف شد

کاشت زیره سبز در سال ۱۴۰۱ :برای رشد موفقیت آمیز زیره به خاک حاصلخیز و زهکشی آزاد که در آفتاب کامل قرار دارد نیاز دارید. زیره گیاهی مقاوم به خشکی است.

اما می تواند به خوبی با آب و هوای با بارندگی های مکرر سازگار شود، البته تا زمانی که خاک به خوبی زهکشی شده باشد. شرایط مرطوب طولانی مدت خاک می تواند باعث پوسیدگی ریشه و زوال گیاه شود.

بذر زیره را مستقیماً یک یا دو هفته پس از آخرین یخبندان به بیرون بکارید، زمانی که دما به طور مداوم 60 درجه فارنهایت (15 درجه سانتیگراد) و بالاتر است.

زیره سبز از اینکه کمی بیش از حد شلوغ است یا به صورت توده کاشته می شود و از سقوط ساقه ها بر روی زمین جلوگیری می کند، سود می برد.

اگر فضای کمی دارید، چرا زیره را در ظروف پرورش نمی دهید؟ مزیت ظروف این است که می توانید گیاهان را در داخل خانه شروع کنید و در صورت آماده شدن آنها را به بیرون منتقل کنید.

زیره گیاهی یک ساله است که برای بذر آن کاشته می شود و بنابراین نیازی به هرس ندارد. ساقه ها و برگ های آسیب دیده یا بیمار باید حذف شوند تا از گسترش مشکلات جلوگیری شود.

برای تولید دانه های بالغ زیره برای برداشت باید سر گل روی گیاه گذاشته شود. پس از برداشت غلاف های بذر، باقی مانده گیاه را می توان کمپوست کرد.

تکثیر
گیاهان زیره از بذرهایی که مستقیماً در بیرون یا داخل گلدان کاشته می شوند، تکثیر می شوند تا بعداً کاشته شوند.

بیرون: بذرها را مستقیماً حدود دو هفته پس از آخرین تاریخ یخبندان بکارید و دمای آن 60 درجه فارنهایت (15 درجه سانتیگراد) و بالاتر است. نهال هایی با عمق ¼ اینچ و نازک در زمانی که 2 اینچ ارتفاع تا 4 تا 8 اینچ از هم فاصله دارند، در مته بکارید.

از طرف دیگر، در هر 4 تا 8 اینچ، 4 بذر بکارید تا گیاهان بتوانند در حین رشد از یکدیگر حمایت کنند. فاصله ردیف ها باید 18 اینچ باشد. جوانه زدن در خارج معمولا بین 7 تا 14 روز طول می کشد.