انجير تازه خشک درجه يک کودکی را از تشنج بر اثر تب نجات داد

تحقیقات بیشتری برای آزمایش تأثیر انجير تازه خشک درجه يک بر تب ضروری است با این حال، یک مطالعه روی موش‌ها نشان داد که یک دوز عصاره الکل انجیر دمای بدن را تا 5 ساعت کاهش می‌دهد.

با این حال، مطالعات بیشتری برای تایید این یافته ها مورد نیاز است، زیرا محققان هنوز مطمئن نیستند که چگونه اثر کاهش دمای بدن انجیر را توضیح دهند.

به دلیل خواص ملین این میوه، مردم معمولا از شربت انجیر برای کمک به درمان یبوست استفاده می کنند. با این حال، تنها چند مطالعه شواهدی از کمک انجیر به یبوست ارائه کرده اند.

در یک مطالعه، محققان به موش‌ها لوپرامید (Imodium) دادند تا باعث یبوست شود. موش‌هایی که خمیر انجیر دریافت کردند نسبت به گروه کنترل تعداد دفعات یبوست کمتری داشتند.

مطالعه دیگری اثرات انجیر و مکمل های فیبر را در افراد مبتلا به یبوست عملکردی مقایسه کرد. انجیر اکثر علائم یبوست را بهبود می بخشد، از جمله:
• زمان حرکت روده
• تعداد دفعات مدفوع
• درد و ناراحتی معده

رقم سبز (با 95 درصد کشت انجیر در ایران) بیشترین عملکرد و کیفیت میوه خشک را در بین ژنوتیپ های انجیر ایرانی دارد کیفیت انجیر خشک تحت تأثیر برداشت، شرایط خشک کردن، روش های ضدعفونی و شرایط نگهداری است.

اگرچه انجیر به طور طبیعی با دست در دره سان خواکین برداشت می شود، تولیدکنندگان از هوای مصنوعی برای انداختن میوه های باقی مانده روی درخت در پایان فصل استفاده می کنند.

در استهبان (مهمترین منطقه تولید انجیر خشک در ایران)، انجیر رقم سبز خشک به طور سنتی و پس از جمع آوری میوه های خشک زیر درخت (معمولاً هفته ای یک بار) با دست برداشت می شود.

برداشت غیر مکانیزه انجیر خشک نیاز به نیروی کار فشرده دارد برداشت مکانیکی آلودگی آفات و بیماری ها را کاهش می دهد.