آزمایش کنندگان با تجربه کم گوجه فرنگی و نحوه رشد

هدف از این مقاله تهیه راهنمای کشت گوجه فرنگی صادراتی به ویژه برای مبتدیان و آزمایش کنندگان با تجربه کم گوجه فرنگی بود، در واقع، بسیاری از پروتکل‌ها و راهنماهای مفیدی در دسترس هستند که نحوه رشد گوجه‌فرنگی را توضیح و خلاصه می‌کنند (به ملاحظات عمومی مراجعه کنید).

با این حال، آنها بیشتر برای کشاورزان و باغبانان تهیه می شوند و بنابراین برای اهداف آزمایشی مناسب نیستند، علاوه بر این، یافتن و دریافت برخی از آنها توسط کتابخانه ها دشوار است.

برای اهداف تجربی، بسیاری از مقالات علمی گوجه فرنگی سیاه رویکردهای خود را در بخش مواد و روش توصیف می‌کنند، گاهی اوقات، پیروی از این پروتکل ها بدون داشتن تجربه مشابه دشوار است، آنها بسیار خاص هستند و برای هدف واقعی مناسب نیستند، یا خیلی کلی هستند و بنابراین، بسیاری از مشکلات خاص را نیز باز می گذارند (پورتر و همکاران، 2012).

بنابراین، این راهنما با هدف خلاصه گوجه فرنگی ریز گیلاسی و ساده‌سازی دانش موجود با توجه به شرایط آزمایشی در اتاق‌های آب و هوا و گلخانه‌ها است، در اینجا، نویسندگان از تجربه چندین ساله آزمایش گوجه فرنگی تغذیه می کنند که شامل اشتباهات بسیاری است که امیدواریم خوانندگان بتوانند از آنها اجتناب کنند.

نویسندگان بسیار سپاسگزار خواهند بود اگر خوانندگان و کاربران با تجربه خود به نویسندگان پاسخ دهند و به به روز رسانی و بهبود این پروتکل برای استفاده در آینده کمک کنند.

زمینه، استفاده عمومی از گوجه فرنگی جنوب برای مقاصد تجربی
گوجه فرنگی کشت شده از خانواده Solanaceae و سرده Solanum است، آنها نه تنها محبوب ترین محصول سبزی هستند، بلکه بیشترین کشت را نیز در سراسر جهان دارند (4.7 میلیون هکتار).

علاوه بر این، گوجه فرنگی یکی از میوه های گوشتی است که بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته است، زیرا رشد آن آسان است، اغلب برای کشف ویژگی های آن استفاده می شود یا به عنوان یک گیاه نمونه استفاده می شود.

اخیراً ژنوم منتشر شده است (Sato et al., 2012) و بسیاری از مجموعه‌های خط درج و جهش یافته‌ها وجود دارد که استفاده از گوجه‌فرنگی را به عنوان یک گیاه آزمایشی حتی امیدوارکننده‌تر می‌کند.

  • منابع:
    1. Guidelines to use tomato in experiments with a controlled environment
  • تبلیغات: 
    1. با دستان خالی میلیاردر شوید.
    2. ساخت ماشین زمان با استفاده از تجهیزات دندان پزشکی
    3. چگونه رتبه یک کنکور بگیرید از زبان رتبه اولی
    4. آیا در رم باستان شیشه وجود داشت